Indeling jeugd

Kinderen worden ingedeeld op basis van hun geboortejaar: de Inimini’s (5/6 jaar), de pupillen (6 t/m 10 jaar) en de junioren (11 t/m 18 jaar). In november stromen de kinderen elk jaar door naar de volgende leeftijdsgroep e/o categorie. Dit kan betekenen dat een jeugdlid in november een andere trainer kan krijgen, evenals een andere trainingstijd.

Trainingsschema per 28 oktober 2019

Informatie jeugdtrainingen

In de jeugdafdeling trainen we in de basis op alle technische atletiekonderdelen, waarbij alle basisvaardigheden (zoals snelheid, uithoudingsvermogen, kracht en lenigheid) aan bod komen. Voor de pupillen overheerst het spelelement, wat gaandeweg de hogere categorieën steeds serieuzer wordt uitgebouwd. Naast de algemene trainingen kunnen de pupillen en de junioren ter voorbereiding aan wedstrijden deelnemen aan een aantal extra trainingen voor een specifiek atletiekonderdeel: dit zijn de aandachtstrainingen.

De allerjongsten (D-pupillen) trainen één keer per week (dinsdagavond). De andere pupillen hebben standaard twee keer per week training (dinsdagavond en zaterdagochtend). De junioren D hebben standaard 3 keer per week training en de C junioren en ouder hebben minimaal vier keer per week training.

Indien u nog vragen heeft over de trainingen van de jeugd kunt u contact opnemen met Jeffrey Collij (06 2955 1990).

Trainingslocaties

We hebben een eigen atletiekbaan in Sportcomplex ’t Geuzenpark in Brielle. In de winterperiode (van november tot maart) trainen alle pupillen en de junioren D op dinsdagavond in één van de nabij gelegen gymzalen van het ’t Dijckhuis in Vierpolders of het Maerlant College in Brielle. Kijk dus goed op welke locatie je traint. Let op: In de gymzalen mogen er geen sportschoenen die afgeven of vuil zijn gebruikt worden! 

De junioren C, B en A trainen wel het gehele jaar door buiten op de atletiekbaan.

C/B/A trainingen

Er wordt een groepstraining (naast de onderdeelstrainingen) aangeboden aan de C/B/A junioren. Deze training is o.a. voor:

  • nieuwe atleten
  • eerstejaars atleten die we gaan helpen om een persoonlijk programma te maken
  • Oudere jaars atleten die meer recreatief ingesteld zijn
  • Wedstrijdgerichte atleten die een hersteltraining in hun programma hebben

Van hieruit gaan we wie dat wil begeleiden naar de onderdeelstrainingen. Voor C/B/A junioren geldt dat zij in overleg met de trainers beslissen bij welke onderdeelstrainingen zij mogen aansluiten. Wedstrijdgerichte atleten kunnen aansluiten bij onderdeelstraining i.o.m. trainers van beide groepen.

Zelfstandige zaterdagtrainingen voor B/A-Junioren

Voor/B/A junioren geldt dat zij op zaterdag zelfstandig met een schema (gekregen van een trainer) kunnen trainen, dan melden zij zich bij de D/C- junioren trainer en overleggen wat mogelijk is.